Podomní prodejci nemusí být jen podvodníci

Často se stává, že u našich domovních dveří zazvoní podomní prodejce. Jednou nabízí hrnce, podruhé deky, levné volání nebo energii. Z posledních zpráv z médií se může zdát, že co podomní prodejce, to podvodník. Samozřejmě to tak nebude, ale jak vlastně falešného prodejce od toho seriózního poznat? Přináší nám skutečně kvalitní produkt či levnější zboží, nebo se jedná o podvodníka?

V posledních měsících můžeme v médiích velmi často číst zprávy o klamavém jednání obchodníků v přímém prodeji, někdy též zvaných podomní prodejci. Podle zpráv se může zdát, že tento jev je zdánlivě nejrozšířenější v oblastech prodeje elektrické energie a zemního plynu. Tzv. alternativní dodavatelé se snaží především touto formou prodeje získat zákazníky dominantních dodavatelů. Možnost oslovit široké portfolio potenciálních zákazníků s nabídkou nižší ceny energií spolu s poskytnutím individuálního poradenství jsou hlavní důvody pro tuto formu prodeje. Vzhledem k tomu, že se tento způsob prodeje dá jen velmi těžko zajistit z interních zdrojů, většina alternativních dodavatelů si smluvně najímá externí získatelské sítě. Než však takovou síť pustí na trh pod svým jménem, investuje nemalé peníze do vzdělání a tréninku jejích obchodních zástupců.

Dominantní dodavatelé si obvykle snahu o přetahování vlastních klientů nenechávají líbit. Na řadu pak přichází paušální diskreditace alternativních dodavatelů, jejich nabídky a rovněž způsobu získávání zákazníků. Rozdíly mezi jednotlivými alternativními dodavateli jsou však obrovské. Své o tom ví i obchodní ředitel X Energie Zdeněk Mráz: „My v X Energii jsme si dali za cíl získávat naše zákazníky poctivě. Nechceme kvantitu povyšovat nad kvalitu. I díky tomu se nám tak daří. Zákazníci vlídný přístup, který je pro nás zcela přirozený, oceňují.“

A právě společnost X Energie patří mezi nejserióznější alternativní dodavatele energií. Ctí morální a etické principy zakotvené v normě etického kodexu, kterým se musí řídit všichni její externí obchodní partneři. V případě zjištění závažného pochybení ze strany externích obchodních zástupců společnost postupuje naprosto nekompromisně. „Jakýkoliv podnět od zákazníků či regulačního úřadu pečlivě prošetřujeme a zákazníka se závěrem šetření vždy seznámíme. Tyto případy se nám však daří eliminovat ihned v počátku. Každému zákazníkovi po podpisu smlouvy telefonujeme a zjišťujeme, zda byl spokojen s jednáním obchodního zástupce a ověřujeme, zda souhlasí se změnou dodavatele,“ uzavírá Zdeněk Mráz.

1 komentář u „Podomní prodejci nemusí být jen podvodníci

  1. Jo, občas u nás někdo zazvoní, ale teďka už moc ne. Zástupce XE u nás před časem byl, jednání s ním docela ušlo, ještě jsem to ale nepodepsal.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *